Van een rommelzolder naar een lichte kinderkamer

Begin dit jaar heb ik het plan opgevat om ons rommelzolder een bruikbare bestemming te geven. Aanvankelijk wilde ik daar een werkkamer creëren. Maar mijn tweelingjongens die inmiddels 8 jaar zijn, hadden ook een grotere kamer nodig. Ze hadden altijd een slaapkamer gedeeld en hoewel ik met de gedachten speelde om ze te scheiden, heb ik er toch voor gekozen dat niet te doen. Voor twee opgroeiende kinderen – en hun meegroeiende speelgoed – is het hebben van een ruime kamer een must. Ze moeten er namelijk kunnen: spelen, ravotten, chillen, hun hobby’s beoefenen, speelgoed opbergen, rommel maken, huiswerk maken, met hun vriendjes spelen en heel soms ook slapen! Kortom, een plek waar ze hopelijk later leuke herinneringen aan zullen overhouden.

De kogel was door de kerk: de jongens verhuisden naar de zolder. DE ruimte bij uitstek, meende ik. Hoewel de jongens al een poos op zolder bivakkeren, ben ik nog altijd met hun kamer bezig. Evenals je interieur, lijkt ook aan dit project geen eind te komen. Het is een enorme klus gebleken. Zeker met een klein budget. Wat mij natuurlijk een uitdaging lijkt. Om  je alvast een indruk te geven, hieronder een aantal foto’s van vóór de make-over.

VOOR

Voordat ik aan de slag ging, heb ik een aantal plaatjes verzameld die mij qua sfeer erg aanspraken. Deze plaatjes heb ik gebruikt als inspiratie voor mijn uiteindelijke moodboard.

1 2 3 4

Foto’s: 1) welke.nl 2) vt-wonen.nl 3) sunnysblog.typepad.com 4) sunnysblog.typepad.com

De volgende keer krijg je een glimp te zien van mijn moodboard. Wordt dus vervolgd…

Leave a Reply

