Moodboard Kinderkamer

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hebben jullie ook goede voornemens voor het nieuwe jaar? Ik, in ieder geval wel. Mijn voornemen is eigenlijk heel simpel: niet te lang dingen uitstellen! Dit gezegd hebbende hierbij de beloofde moodboard van de kinderkamer. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Zelf ben ik erg blij met het resultaat.

moodboard kinderkamer 3

Toen ik nadacht over de stijl en de inrichting van de kinderkamer werd me in ieder geval een ding duidelijk: Er moest licht komen op zolder. Voor een grotere dakraam is er namelijk- op dit moment – geen budget. Gelukkig lag er al een vloer want dat scheelde ook. Ik dacht na over de stijl die bij de vloer goed zou passen. En dat was Scandinavisch. De zolder werd dus wit geverfd. Dat deed ik samen met een vriendin. Dat was geen gemakkelijke klus geweest. Dat kan ik je wel vertellen. Maar de vloer met haar Scandinavische stijl werd nog eens versterkt door al dat wit.  Daar werd ik erg blij van. Daarnaast leek de zolder door al het wit lichter, groter en ruimer. De basis voor de Moodboard is wit in combinatie met hout tinten en kleur accenten. Toen ik aan de Moodboard begon, hield ik ook rekening  met de meubels die de kinderen al hadden. Hergebruiken en laten passen in de nieuwe inrichting is mijn motto. Er hoefden alleen nieuwe bedden en enkele accessoires gekocht te worden. De zolder heeft een nok-hoogte van wel 4 meter waar een hoogslaper makkelijk kon staan. Voor de lage/schuine gedeelte van de zolder dacht ik aan een bedbank. Dat was makkelijk. De zoektocht kon beginnen.

De bedden die ik mooi en degelijk vond, waren “nieuw” helaas boven mijn budget. Want ik wilde graag Flexa-bedden voor de kinderen.

Flexa classic bedbank met opbergladen blank 90-10170-1

€ 422,00

Flexa classic bedbank met opbergladen blank 90-10170-1

90-10076-2 Classic Hoogbed met schuine ladder. witte leuning whitewash

€ 697,00

90-10076-2 Classic Hoogbed met schuine ladder. witte leuning whitewash

Ik besloot toen maar verder te zoeken op Marktplaats naar Flexa-bedden. En, ja hoor, ik vond een hoogslaper en een bedbank met lades in grenenkleur op Marktplaats. Hoera! Ik moest ze nog wel wit verven. Voor de stijl, liet ik her en der enkele delen van de bedden blank voor het accent. Verder heb ik ook hun ladekast (was eerst hun commode) turquiose geschilderd. De kasten, tafel met stoelen en hun kleedje pasten gelukkig ook in het geheel. Ik ben op moment nog met de finishing touch bezig in de kinderkamer zolder. De volgende keer krijgen jullie te zien hoe de kinderkamer is geworden. Ik zal ook tegelijk mijn budget onthullen. Wordt vervolgd…

Leave a Reply

