Budget lampen met WOW-factor!

Hello Sunday! Daar ben ik weer. Ik ben helemaal in de ban van mijn nieuw project: het inrichten van mijn eigen werkkamer. Ik kan haast niet wachten tot ik er aan begin. Alleen de gedachte al “Yeah! eindelijk een eigen werkkamer!” Ik bedoel, ik zit nu ook al in dezelfde kamer te werken, maar het is hier echt wel een puinzooi! Deze kamer is namelijk een tijd lang verwaarloosd. En is stilaan gebombardeerd tot de rommelkamer. De muren zijn zelfs nog babyblauw van de tijd dat mijn tweeling nog klein was. Toen vond ik het best een mooie kleur voor een kinderkamer. Tegenwoordig vind ik het afgrijselijk.

Dit alles ontmoedigd mij eigenlijk ook om het aan te pakken. Eigenlijk moet ik beginnen met het maken van een ontwerp en een moodboard voor de werkkamer. Het zou al helpen als ik al nadacht over bijvoorbeeld welke kleuren er eventueel op de muren gaan komen, maar daar kan ik me op dit moment nog niet toe zetten. Arrgghh…Misschien moet ik het simpel en rustig houden en alle muren gewoon wit verven! Maar toen bedacht ik me dat wanneer ik alvast inspirerende ideeën verzamel voor bureaulampen, de ideeën voor het ontwerp en de moodboard vanzelf wel komen. Lampen bepalen toch al snel de stijl, niet waar? Bovendien ben ik echt een fervente lampenfanaat! Voor mij is het zo in ieder geval een leuk begin van mijn project.

Zo vond ik bijvoorbeeld deze geweldige Do-It-Yourself lamp op de blog van Lidy.  Ik moet het echt met jullie delen.

diy lamp

diy lamp 2

onderdelen diy lamp

Prachtig, he? Ik zou er zelf wel een willen maken maar ik vrees dat ik niet zo handig ben. Maar misschien kan ik – net als zij – het voor mijn verjaardag vragen aan mijn man. Ik las namelijk dat zij het van haar man voor haar verjaardag heeft gekregen. Ik weet het, ik ga te ver, ik leen nu al twee ideeën van haar…

De tutorial vind je trouwens hier.

Iets minder bewerkelijk maar wel echt met een hoog WAUW-gehalte zijn deze betaalbare lampen van Leitmotiv.

1Barefoot Tafellamp

leitmotiv barefoot

 

Deze voeg ik er ook bij. Het is weliswaar niet heel goedkoop maar is nu in de aanbieding. Hij is echt superleuk, vind ik.

2. Tafellamp Compose

compose

3. “Z” tafellamp- Emerald 

leitmotiv groen

 

De lampen van Ikea mogen natuurlijk niet ontbreken in de lijst. Deze nieuwe lampenserie van Ikea is echt helemaal van deze tijd. Hebben dus!

4. Ranarp klemspot met verstelbare kop.

ranarp-klemspot__0210363_PE363794_S4

 

5. Ranarp  bureaulamp met verstelbare arm en kop.

ranarp-bureaulamp__0210379_PE363790_S4

1. Barefoot Tafellamp € 49.95,-

2.Tafellamp Compose  normaal €149.95,- nu €119,-

3. “Z” tafellamp- Emerald €34.95,-

4.Ranarp klemspot  €19.95,-

5. Ranarp  bureaulamp  €39.95,-

3 thoughts on “Budget lampen met WOW-factor!

Leave a Reply

