Geknutseld of design?

Ik ben sinds mijn eerdere post (budget lampen met WOW-factor) helemaal in de ban van doe-het-zelf-lampen. Ik besloot dan ook verder te zoeken naar DIY- lampen (Do it yourself-lampen) op internet. Mijn zoektocht leidde mij uiteindelijk naar deze lamp. Ik ben nog altijd verbaasd over wat je zoal op internet kunt vinden. Geweldig!

lamp met onderdelen

geraamte lamp

lamp af
afbeeldingen: trendenser.se

640_koushi-lamp-ceiling-medallion
afbeelding: remodelista.com

Wanneer ik een interessante doe-het-zelf- lamp tegenkom, voel ik echt niet altijd de behoefte er een post aan te wijden, maar ik moet toegeven dat deze geweldige doe-het-zelf-lamp wel echt de aandacht verdient! Daarnaast doet deze doe-het-zelf-lamp me ook nog eens denken aan de Design Cotton Lamp van Nelson Supuvelda. Mooier kan toch bijna niet. Kijk anders zelf maar:

de lamp
bron: bodieandfou.com

Wat ik zo mooi vind aan deze lamp is dat de eenvoud van het design geen afbreuk doet aan het grandieuze effect van deze lamp. Hij past dan ook moeiteloos in verschillende interieurstijlen zoals bijvoorbeeld modern, zwart-wit of een Scandinavisch interieur. Ik denk dat de plaatjes hieronder mijn mening ook zullen bevestigen:

lamp in boho stijl slaapkamer
bron: katemanning.com.au

lamp met bank
bron: artilleriet.se

eetkamer scandinavisch
bron: vogesparis.com

lamp in de woonkamer
bron: reuduchatquipeche.blogspot.co.uk

lampzwart eetkamer
bron: bodieandfou.com

slaapkamer 3
bron: bodieandfou.com

De bovenstaande lamp is te koop bij bodieandfou.com vanaf 300 pond! Dan loont het al snel om er zelf eentje in elkaar te knutselen (zie tutorial). Want ja, alleen een kenner zou, denk ik alleen echt het verschil kunnen merken, niet waar? Bovendien is het ook nog eens stoerder om te kunnen zeggen dat je een lamp zelf hebt gemaakt, toch?!

Leave a Reply

